{{ "Return to" | translate }} KAIGAIASIA.JP
Conditions of Sale

INFORMATION FOR BIDDERS

REGISTRATION

Registration is required to participate in the auction. Please email or fax the registration form in this catalogue.

BIDDING

Please receive a paddle at the reception of the auction room. The auction will be conducted in order of lot numbers in the catalogue. Each lot will begin with their respective starting price. If you prefer to bid at the price auctioneer states, please raise the paddle clearly. Standard bid increments are: JPY1,000 up to JPY50,000 : JPY2,000 up to JPY100,000 : JPY10,000 over JPY100,000. Auctioneer may change the increments on his/her discretion depending on the bidding situation. Regarding the absent bidding, please refer to Absent Bidding Form Section.

HAMMER

Successful bidder and the hammer price is decided when the auctioneer call the paddle number and the price and at the strike of the hammer. The hammer price and paddle number will be shown on the screen. Attention: When the written (absent) bidder and the live bidder in the auction room bid at the same price, written bidder will possess the priority.

PAYMENT

The price payable will be the total of hammered price + buyer's premium (16% of hammered price) Delivery fee, and consumption tax. The buyer's premium will be reduced to 12% for the payment by bank transfer and cash on delivery. Please confirm your auction result at the reception desk before you leave. The invoice is sent to the successful bidder soon after the auction day. Please select the payment method below:

1) Credit Card: VISA/MASTER/JCB/AMEX/DINERS

2) Bank Transfer: Payment within next 10 days after the auction

DELIVERY

Please note it is not available to pick up the wine at the auction. We will ship the wines to your requested address. Delivery charge is JPY1,500 (tax excluded) for 1 box (750ml x 12 bottles) for domestic delivery (excludes remote island etc.) The bottles will be packed at standing position and we are not liable for any damages for the condition of the wine during delivery.

オークションへ参加される皆さまへ

登録

オークションへの参加には事前の登録が必要です。会場での参加をご希望の方は本カタログ末尾の登録書にご記入の上、郵便またはファックスにてお送りください。

入札

オークション会場の受付にてパドル(番号札)をお受け取りください。オークションはカタログに記載されたロット番号順に進行します。各ロットはスターティングプライスからスタート致します。オークショニアが提示した金額での入札を希望される場合は、パドルをはっきりとご呈示ください。金額の上がり幅は5万円までが1千円刻み、10万円までは2千円刻み、10万円からは1万円刻みで行いますが、オークショニアの裁量にて上げ幅を変更させていただくことがありますのでご了承ください。書面にての入札については末尾の書面入札書でお申し込みください。

落札

落札者及び落札価格はオークショニアが札番号と金額を呈示し、ハンマーをたたいた時点で決定となります。札番号と落札価格は会場のスクリーンに表示されます。書面入札と会場での入札が競り合う場合、同額では書面入札に優先権があります。会場の入札者は書面の入札価格を上回る価格でのみ、落札が可能となりますのでご注意ください。

支払

落札価格( 税別) と落札手数料( 落札価格の16% ) の合計、ただし、落札手数料は銀行振り込みでのお支払いの場合は12%となります。

落札価格+落札手数料+運送費+消費税= 支払金額となります。お帰りの際に会場受付にて落札ロットの確認をお願いします。落札者のかた

にはオークション後、請求書をお送りいたします。お支払方法は以下のとおりです。

1)クレジットカード:VISA /MASTER/JCB/AMEX/DINERS

2)銀行振込み: オークション翌日より10 日以内に請求書に記載されております口座にお振込ください。

配送

オークション当日のお渡しはできません。落札いただいたワインのご購入金額のご入金確認後、配送(有償)となります。1箱( 750mlx 12 本まで) 1,5 00円(税抜)で全国配送( 離島・一部地域、海外を除く)いたします。配送には猶予をいただきたくお願いします。尚、ワインを立てた状態で梱包しますが、配送中のオリの舞につきましてはご容赦ください。